Wednesday, October 05, 2011

Kek Marble Susu


Assalamualaikum...
Kek marble susu.. kek kegemaran saya sejak dari kecil lagi.. walaupun banyak kek yang terbaru dan moden, kek ini juga saya suka.. pembuatannya sungguh mudah.. resepi saya ambil dari resepi koleksi saya yg lama saya simpan.. sedap, lembut dan lembap..


Bahan-bahan:
250 gm butter
200 gm gula halus
2 camcateh ovellete
4 biji telur
270 gm tepung gandum
1 camcateh baking powder
80 gm susu pekat manis
3 sudu besar susu cair
Sedikit coklat emulco

Cara-cara:
Pukul butter, gula dan ovellete hingga kembang.
Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar hingga kembang dan putih.
Perlahankan speed masukkan tepung berselang seli susu pekat dan susu cair hingga habis dan gaul rata.
Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. 1 bhg di masukkan coklat emulco dan kacau rata.
Tuang kedalam acuan 8x8 berselang-seli warna asal dan coklat.
Bakar 170C selama 45 minit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...